tisdag 4 mars 2008

Fördjupning: Open Source kit i ASP.NET

Min fördjupning i kursen asp.net II går ut på att ta en titt i olika open source applikationer som finns att ta hem från asp.net.
Det hela går ut på att jag väljer ut ett antal open source kit och arbetar med dem lite och utverderar dem. Det finns ett par intressanta cms jag kan överväga att titta på.

Några generellt intressanta frågor kan vara dessa..
  • Hur fungerar open source i asp.net?
  • Är open source applikationer i asp.net något som vi kommer se mer framöver?
  • Hur bra fungerar open source i asp.net?
  • Är open source kittet för alla?
Jag återkommer senare med vilka open source kit jag kommer fördjupa mig i.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Det är bara att köra på. Intressant kan ju vara att kolla på hur utvecklingsmöjligheterna är i t.ex. ett open-source-CMS. Hur kan jag skriva egen kod och få den att funka med applikationen.